luni, 5 ianuarie 2015

Prăjitură tăvălită

     În această seară mi s-a făcut poftă de ceva dulce și, pentru că fiului meu îi place foarte mult pandișpanul, m-am hotărât să fac prăjitura tăvălită.



Ingrediente blat:
· 7 albușuri
· un praf sare
·150 g zahăr (10 linguri)
·7 gălbenușuri
· 3 linguri apă călduță
· 3 linguri ulei
·130 g făină (10 linguri)
· un praf de copt (10 g)
· coajă de la o lămâie
· păstaie de vanilie
Ingrediente sirop:
· 300 g zahăr
· 225 ml apă (15 linguri)
· 4 linguri cacao
Decor: 100 g nucă cocos

    Am mixat albusurile spuma cu un praf de sare. Cand au inceput sa se transforme in bezea am adaugat treptat cate o lingura de zahar si-am mixat pana bezeaua a devenit consistenta!
     Separat am amestecat galbenusurile cu apa si uleiul apoi am adaugat compozitia treptat peste albusurile batute spuma!
     Am amestecat faina cu praful de copt si am adaugat-o treptat in compozitie mixand usor. Am adaugat pulpa unei jumatati de pastaie de vanilie si coaja de lamaie.
     Am pus compozitia in tava de la cuptor acoperita cu hartie de copt si am introdus-o in cuptorul preincalzit (180 grade) pentru 20-25 minute pana blatul este copt. L-am lasat la racit pe un gratar apoi l-am taiat in bucati (aproximativ 3*4 cm).



Pentru sirop am pus intr-un ibric toate ingredientele si le-am lasat pana s-a ingrosat siropul. Am trecut apoi fiecare bucata de prajitura prin sirop si apoi prin nuca de cocos.




Poftă bună!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu